ویزای بیزینس


از آگوست سال ۲۰۱۷، شهروندان کشورهای غیر اروپایی که بتوانند بیزینسی را در کشور پرتغال به عنوان یک کارآفرین ایجاد کنند، مجوز اخذ اقامت این کشور با عنوان “اقامت خود اشتغالی” را دارند. این روش اخذ اقامت، نسبت به روش ویزای طلایی پرتغال که به سرمایه گذاری حداقل ۲۸۰ هزار یورو نیاز دارد، بسیار کم هزینه‌تر است.

نیازهای اخذ اقامت خود اشتغالی پرتغال

  • متقاضی باید شرکتی را در کشور پرتغال (طبق قوانین این کشور) به ثبت برساند و آن را فعال نگه دارد.
  • کسب مجوز و ثبت نام در یکی از دفاتر مالیاتی پرتغال (Repartição de Finanças)
  • ثبت نام و کسب مجوز از آژانس امور خارجیان (SEF) که باید در شهرداری محلی (Câmara municipal) انجام شود.
  • متقاضی باید مدرکی دال بر تمکن مالی ارائه کند.
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به میزان ماهانه ۱۹۴ یورو که قسمتی از آن به عنوان مقرری بازنشستگی منظور خواهد شد.
  • درخواست اخذ اقامت شما باید در عرض ۹۰ روز از تاریخ ورودتان به اتحادیه اروپا ارسال شود

اخذ اقامت همراهان متقاضی اصلی

هنگامی که کارت اقامت خود اشتغالی شما صادر شد، همسر و فرزندانتان می‌توانند درخواست اقامت همراه بدهند تا در کشور پرتغال به شما بپیوندند. شما باید مدرکی دال بر تمکن مالی برای هر یک از اعضای خانواده به میزان حداقل ۶۰۰ یورو به ازای هر فرد در اختیار داشته باشید. با اخذ اقامت همراه، به همسر و فرزندان شما نیز اقامت داده می‌شود؛ ضمن اینکه فرزندان می‌توانند از مزیت تحصیل رایگان در پرتغال بهره ببرند.

تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم و اخذ پاسپورت پرتغال

اقامت اولیه صادر شده برای متقاضی اصلی و همراهان او در ابتدا یک ساله است که پس از آن در دو دوره ۲ ساله دیگر، تمدید می‌شود؛ به شرطی که شما بیش از ۶ ماه متوالی در هر دوره اقامت اعطایی از کشور پرتغال خارج نشوید.

بعد از ۵ سال اقامت در پرتغال و انجام آزمون زبان پایه پرتغالی، متقاضی و همراهان او اقامت دائم این کشور را کسب خواهند کرد که یکی از مزایای آن امکان کسب اقامت سریع و آسان در هر کشور دیگری از اتحادیه اروپا و سوئیس است. برای معتبر نگه داشتن اقامت دائم، متقاضی نباید بیش از ۲۴ ماه متوالی در هر دوره ۳ ساله‌، خارج از کشور پرتغال باشد.

یک سال بعد از دریافت اقامت دائم پرتغال، می‌توانید برای شهروندی و کسب پاسپورت این کشور اقدام کنید که به شما اجازه زندگی در هر نقطه‌ای از اتحادیه اروپا و همچنین کشور سوئیس را می‌دهد.

رژیم مالیاتی مناسب برای دارندگان اقامت پرتغال

در صورت اخذ اقامت پرتغال، می‌توانید درخواست مقیم غیردائمی بودن (NHR) را بدهید که بدون توجه به اینکه آیا در کشور محل درآمدتان مالیات پرداخت می‌کردید یا خیر، به شما معافیت مالیاتی ۱۰ ساله‌ بر روی تمام درآمدهایی که منبع آن غیر از کشور پرتغال بوده است، اعطا می‌شود.

حقوق مسافرتی و زندگی در منطقه شینگن

با کسب این اقامت، متقاضی و اعضای خانواده‌اش می‌توانند آزادانه به همه کشورهای عضو شینگن سفر کنند ولی برای زندگی، کار و یا تحصیل در کشورهای دیگر، بیش از ۹۰ روز در هر ۶ ماه متوالی، فرد باید درخواست اقامت برای آن کشور را بگیرد.

فرزندان متقاضی می‌توانند به مدارس و دانشگاه‌های کشورهای دیگر اتحادیه اروپا بروند و از شرایط یکسانی مانند دارندگان اقامت اروپا بهره مند شوند.

شرح خدمات

ما در پکیج ثبت شرکت و اقامت کشور پرتغال، با قیمت ۱۵٫۰۰۰ یورو کلیه امور زیر را انجام می‌دهیم. هزینه‌ها در سه قسط مساوی ۵٫۰۰۰ یورو (به غیر از VAT) و در مراحل گفته شده دریافت می‌شود. اولین ۵٫۰۰۰ یورو در شروع پروسه پرداخت می‌شود. دومین پرداخت ۵٫۰۰۰ یورو پس از ثبت شرکت در پرتغال و ارسال درخواست اقامت است و آخرین مرحله پرداخت ۵٫۰۰۰ یورو نیز پس از اعطای موفقیت آمیز اقامت متقاضی خواهد بود.

هزینه اخذ اقامت اعضای خانواده بر اساس شرایط متقاضی در هر مورد تفاوت دارد؛ ولی در مقایسه با هزینه‌های اخذ اقامت متقاضی اصلی، رقم پایینی است.

مدت زمان انجام پروسه

کل پروسه بین ۴ تا ۶ ماه طول خواهد کشید و در مدت این پروسه شما حداقل ۲ بار نیاز دارید که برای انجام امور مرتبط با پرونده ثبت شرکت و اقامت خود به کشور پرتغال سفر کنید.

مزایای طرح

  • ثبت شرکت و انجام کلیه امور جانبی مرتبط به طور کامل در پرتغال
  • افتتاح ۲ حساب بانکی برای متقاضی و شرکت (افتتاح حساب برای ایرانیان جزء موارد تضمینی نیست و اگر چه به احتمال قریب به یقین قابل دستیابی‌ست، به دلیل امکان تغییر قوانین موجود تضمین نمی‌شود؛ ولی راهنمایی و مساعدت کاملی در این زمینه از سوی موسسه حقوقی نام آوران و شرکت بین‌المللی طرف قرارداد صورت خواهد گرفت)
  • اخذ اقامت کشور پرتغال برای متقاضی و همه اعضای خانواده (فرزندان زیر ۱۸ سال سن – برای فرزندان مجرد بالای ۱۸ سال از طریق اخذ اقامت تحصیلی در کشور مقصد یا سایر کشورهای اروپایی انجام خواهد شد)
  • امکان تغییر محل اقامت در سالیان آتی به یکی از کشورهای هلند یا آلمان به شیوه‌ای آسان‌تر از درخواست مستقیم برای دریافت اقامت این کشورها
  • مسافرت آزاد و بدون نیاز به ویزا به همه کشورهای عضو شینگن (به مدت حداکثر ۹۰ روز در هر ۶ ماه متوالی از سال)
  • تحصیل رایگان فرزندان در کشور پرتغال
  • اخذ اقامت دائم پرتغال پس از ۵ سال اقامت موقت متوالی در کشور پرتغال
  • اخذ پاسپورت پرتغال پس از گذشت ۱ سال از تاریخ اخذ اقامت دائم

تغییر محل اقامت به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا

بسیاری از مشتریان ما ترجیح می‌دهند که به جای کشور پرتغال، اقامت کشور هلند یا آلمان را داشته باشند، و یا کسب و کار خود را در این کشورها راه‌اندازی کنند. ما در این مورد هم می‌توانیم به شما کمک کنیم.

داشتن شرکت در پرتغال به شما اجازه مسافرت به همه کشورهای عضو شینگن را می‌دهد؛ ولی انتظار می‌رود که محل اقامت اصلی شما کشور پرتغال باشد. شما با کسب اقامت کشور پرتغال می‌توانید از هر کشور اروپایی دیگری شرکتتان را مدیریت کنید، یا خانه اجاره کنید؛ ولی در صورتی که می‌خواهید اقامت کشورهای دیگر را به دست آورید، برای اطلاع از جزئیات دقیق آن با ما تماس بگیرید.

در بسیاری از موارد، ساده‌ترین راه این است که اقامت پرتغال خود را به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا (عضو شینگن) تغییر دهید، تا اینکه بخواهید مستقیماً اقامت هلند را درخواست کنید. برای مثال در مورد کشور هلند، وقتی شما از کشورِ دیگر اتحادیه اروپا درخواست انتقال اقامت می‌دهید، سیستم امتیازی برای امتیازبندی بیزینس‌ها اعمال نمی‌شود و اخذ اقامت هلند راحت‌تر صورت می‌گیرد. (اگر چه دارا بودن طرح کسب و کار (Business Plan) همچنان اجباری است)

[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_Image_Widget”][/siteorigin_widget]

ویزای بیزینس یک ساله هلند

اخذ ویزای بیزینس یک ساله هلند، گامی مهم و مقرون به صرفه برای تمام کسانی است که می‌خواهند هوشمندانه‌ علاوه بر سفر آزاد به کلیه کشورهای عضو شینگن اروپا، مقدمات بررسی بازار در کشورهای هدف و یا توسعه کسب و کار خود در یکی از کشورهای اروپایی را فراهم کنند تا به انتخاب صحیحی در کشور مدنظر خود برسند. اخذ ویزای بیزینس یک ساله کشور هلند به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی به همراه قیمت پایین ۴٫۵۰۰ یورو (به غیر از VAT) در کنار مزایای متعدد دیگر، می‌تواند گواهی بر شعار قیمت‌های پایین در کنار کیفیت بالای خدمات موسسه نام آوران باشد. کیفیت بالای خدمات از طریق دارا بودن نمایندگی معتبرترین شرکت‌های بین‌الملی گواه دیگری بر ادعای ماست.

اخذ ویزای بیزینس شش ماهه انگلیس

مرور کلی

سفر به انگلیس با ویزای کسب و کار می‌تواند فرصت های بیزینسی بی‌شماری را برای شما به وجود آورد؛ در حالی که ویزای بیزینس بریتانیا به شما اجازه می‌دهد برای مدت حداقل ۶  ماه در این کشور بمانید تا شرایط ایجاد یا توسعه کسب و کار خود را به وجود آورید. البته پیش نیازهایی برای کسب این ویزا وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

دارا بودن تمکن مالی برای پرداخت هزینه‎های اقامت به میزان مدت زمان درخواست شما (حداقل ۶ ماه)؛ دریافت دعوت نامه از شرکتی که قصد معامله و یا تجارت با آن را دارید به عنوان حامی درخواست شما و مدارک شغلی و کسب و کار از پیش نیازهای اخذ ویزاست. به علاوه، نباید هدف فرد متقاضی از درخواست این ویزا، پیدا کردن کار در بریتانیا باشد.

به دست آوردن ویزای بیزینسی انگلستان چه منافعی برای شما دارد؟

  • اخذ این ویزا به شما امکان شناسایی چشم اندازها و فرصت‌های بیزینسی مناسبی را می‌دهد؛ علاوه بر این با صرف هزینه کمتر در ابتدا و پس از بررسی اولیه شرایط محیط و کسب و کار مدنظر در مقصد، موجب می‌شود فرصت‌ها و چالش‌های مربوط به بیزینس خود در منطقه بریتانیا را بشناسید تا پس از تصمیم‌گیری نهایی جهت اخذ اقامت کسب و کار اقدام کنید.
  • همچنین با این ویزا متقاضی می‌تواند در مورد یک معامله کسب و کار مذاکره کند؛ فرآیندی را برای بیزینس خود شروع کند، در یک کنفرانس حضور یابد، دوره‌های آموزشی کوتاه مدتی را برگزار یا در آن‌ها شرکت کند و مراحل بازرسی جهت خرید ماشین آلات خاصی را به انجام برسند.
  • کاندیداها ممکن است اجازه چند بار ورود به انگلستان و کل بریتانیا را در طول مدت حداقل ۶ ماه زمان اعتبار ویزا داشته باشند.

هزینه این ویزا تنها باید آنلاین پرداخت شود. قانون کلی این است که درخواست ویزای عمومی، بیزینس یا دیدار خویشاوندان برای یک دوره ۶ ماهه به یک میزان هزینه دارد.

هنگامی که شما با موسسه نام آوران برای انجام پروسه این ویزا تماس می‌گیرید، بیشتر از ۳ هفته از زمان ارسال همه مدارکتان به کنسولگری – سفارت – برای دریافت ویزا منتظر نخواهید ماند.

شرایط لازم جهت اخذ اقامت از این طریق

  • متقاضی باید ثابت کند که تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌ها طی مدت اقامت را دارد یا اسپانسری در بریتانیا هزینه‌های او را طبق تعهدنامه‌ای بر عهده بگیرد.
  • ارائه دعوت نامه‌ای از شرکت دعوت کننده متقاضی
  • مدارک شغلی یا کسب و کار متقاضی
  • متقاضی نباید با این ویزا به دنبال پیدا کردن کار باشد.

هزینه درخواست ویزا

هزینه درخواست ویزای ۶ ماهه بیزینسی بریتانیا، مانند هزینه‌های دیگر ویزاهای ۶ ماه به مبلغ ۹۳ پوند انگلیس است.

زمان انجام فرآیند

زمان دریافت این ویزا پس از ارسال مدارک به VFS حدود ۳ تا ۵ هفته طول می‌کشد.

خدمات قابل ارائه توسط موسسه نام آوران در این زمینه

  • ارائه چک لیست و مشاوره در مورد مدارک مورد نیاز
  • مشاوره در مورد بهترین استراتژی در تهیه مدارکی که شما را به این ویزا برساند و احتمال اینکه برای یک مصاحبه از سوی سفارت دعوت شوید، کاهش می‌یابد.
  • تکمیل فرم‌های درخواست ویزا
  • بازبینی همه مدارک شما
  • رزرو یک وقت سفارت از طریق VFS برای ارسال مدارک متقاضی

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره تخصصی با مشاوران ما تماس بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.