ویزای استارتاپ هلند


هلند به دلیل برخورداری از سیستم رفاه اجتماعی عالی و جامعه صمیمی در میان پنج کشور شاد دنیا در سال ۲۰۲۳ قرار گرفته است. استانداردهای بالای زندگی و امنیت، محیط تجاری دوستانه و… باعث شده است تا سالانه هزاران سرمایه‌گذار به هلند جذب شوند. اقتصاد این کشور در بین بیست اقتصاد برتر جهان قرار دارد و به تجارت خارجی متکی است. علاوه بر این، هلند دارای یکی از بزرگ‌ترین صادرات جهان و بالاترین تولید ناخالص داخلی است. هلند از نظر منابع طبیعی بسیار غنی است و بیش از یک‌چهارم ذخایر نفت طبیعی اتحادیه اروپا را در اختیار دارد.

کشور هلند همواره از فعالیت‌های کارآفرینانه استقبال کرده است؛ زیرا این امر باعث تقویت اقتصاد و ایجاد شغل در این کشور می‌شود. این کشور دارای چندین آژانس است که به استارتاپ‌ها کمک می‌کنند نقش خود را در میان جامعه تجاری هلند پیدا کنند. در ادامه مطلب از موسسه اپلای ۴ با ما همراه باشید تا به بررسی اخذ ویزای استارتاپ هلند و هرآنچه لازم است در این مورد بدانید، بپردازیم.

نکات راه‌ اندازی استارتاپ در هلند

اگر می‌خواهید یک بیزینس راه‌اندازی کنید و یک ایده خلاقانه در سر دارید یا اگر ایده کسب‌وکار شما با معیارهای یک استارتاپ مطابقت داشته باشد، شانس بیشتری برای تأمین بودجه و پشتیبانی استارتاپ خواهید داشت. در ابتدا نکاتی درباره راه‌اندازی استارتاپ در هلند را بررسی کرده و سپس به نحوه اخذ ویزای استارتاپ هلند می‌پردازیم.

۱٫ استارتاپ چیست؟

استارتاپ تنها برپایی (راه‌اندازی) یک بیزینس نیست. به طور خلاصه، استارتاپ کسب‌وکاری است که با استفاده از فناوری‌های جدید، یک ایده نوآورانه را به یک محصول یا خدمات مقیاس‌پذیر (اسکیل پذیر) و عمومی تبدیل می‌کند. مقیاس‌پذیر و عمومی به این معنا است که محصول یا خدماتی که یک‌بار توسعه و تولید می‌شوند، می‌توانند بارهاوبارها فروخته شوند. سفارشی‌نکردن محصول و خدمات برای هر مشتری جدید، محصول یا خدمات شما را ارزان‌تر و ارائه آن را آسان‌تر می‌کند.

۲٫ آیا هر کسی می‌تواند در هلند استارتاپ راه ‌اندازی کند؟

به‌طورکلی، هر کسی می‌تواند یک بیزینس استارتاپی در هلند راه‌اندازی کند؛ اما این امر نیازمند رعایت الزامات مختلفی است. افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا به این کشور سفر می‌کنند، به ویزا نیاز خواهند داشت. مسیرهای ویژه‌ای برای اخذ ویزای استارتاپ هلند و راه‌اندازی استارتاپ‌ها وجود دارد؛ برای مثال، شما می‌توانید برای راه‌اندازی استارتاپ خود نسبت به اخذ اقامت هلند درخواست دهید. این فرایند شامل یافتن یک تسهیلگر یا شتاب دهنده است که در ادامه به طور مفصل به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

۳٫ آیا باید به تنهایی استارتاپ راه‌اندازی کنید؟

شما می‌توانید به‌منظور اخذ ویزای استارتاپ هلند، استارتاپ را به‌تنهایی راه‌اندازی کنید یا به همراه یک یا چند بنیان‌گذار دیگر این کار را انجام دهید. بسته به اینکه کدام گزینه را انتخاب می‌کنید، باید ساختار حقوقی کسب‌وکار را انتخاب کنید.

۴٫ پشتیبانی استارتاپ

راه‌اندازی هر کسب‌وکاری می‌تواند یک چشم‌انداز دلهره‌آور باشد. دریافت مشاوره از شرکای باتجربه می‌تواند یک حرکت هوشمندانه در راه‌اندازی استارتاپ باشد. سازمان‌های محلی و منطقه‌ای مختلفی در هلند وجود دارند که راهنمایی و آموزش را به متقاضیان ارائه می‌دهند. یکی از گزینه‌های دیگر، پیداکردن یک شرکت موجود برای مشارکت در روند راه‌اندازی استارتاپ شما است. به‌عنوان‌مثال، اگر قصد دارید محصولی را توسعه دهید؛ اما تجهیزات لازم برای انجام این کار را ندارید، می‌توانید با شرکتی که این تجهیزات را دارد، همکاری کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به این لینک که به طور خاص برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی راه‌اندازی شده است تا به آن‌ها کمک کند جایگاه خود را در هلند بیابند، اطلاعات لازم برای اخذ ویزای استارتاپ هلند را پیدا کنید. شما می‌توانید راهنمایی‌های لازم را در این وب‌سایت بیابید. آن‌ها برنامه‌ها و پیوندهایی را برای تأمین مالی استارتاپ و همچنین کلیه راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهند و یک جستجوگر برای کمک به شما در یافتن آنچه به دنبال آن هستید، در این سایت قرار داده شده است.

۵٫ تامین مالی (بودجه) استارتاپ

تأمین مالی استارتاپ یک موضوع مهم برای راه‌اندازی و رشد کسب‌وکار است. برای استارتاپ‌ها، چندین بودجه دولتی وجود دارد که می‌توانید برای دریافت آن‌ها درخواست دهید. شما می‌توانید از طریق Startup Box دریابید که کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است.

شما همچنین می‌توانید از بانک‌ها درخواست وام کرده یا سرمایه‌گذاران را متقاعد کنید که در ازای خرید سهام، بر روی خدمات یا محصولات کسب‌وکار شما سرمایه‌گذاری کنند. بدین منظور می‌توانید از حامیان کسب‌وکار (Business Angels) برای تأمین مالی ایده‌های‌تان کمک بگیرید، یک پروژه تأمین مالی جمعی راه‌اندازی کنید یا از یک شرکت توسعه منطقه‌ای یا صندوق سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر درخواست کمک مالی کنید.

در این کار خلاقیت به خرج دهید و به‌موقع به سرمایه‌گذاران خود نزدیک شوید و یک برنامه تجاری و مالی سنجیده ارائه دهید. علاوه بر این، می‌توانید در رویدادهای شبکه‌ای  و تأمین مالی موجود شرکت کنید.

به اندازه کافی درخواست سرمایه دهید و به کم قانع نباشید- بلندنظر باشید و به آینده فکر کنید. می‌خواهید شرکت شما تا ۵ سال دیگر کجا باشد و برای رسیدن به این هدف به چه چیزهایی نیاز دارید؟ همچنین، اگر احساس می‌کنید با هم مطابقت ندارید و مجبور هستید بیش از حد باهم مصالحه کنید، از نه گفتن به یک سرمایه‌گذار نترسید. اگر این موضوع را نادیده بگیرید، ممکن است بعدا دچار مشکل شوید.

۶٫ از قوانین پیروی کنید

هر کسی که به‌منظور اخذ ویزای استارتاپ هلند کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کند، باید طبق قوانین عمل کند. یعنی این کار را بر اساس قوانین و مقرراتی که دولت برای کارآفرینان مقرر کرده است، انجام دهد.

چند نکته کوتاه برای اخذ ویزای استارتاپ هلند

  • پیش از اینکه روی نمونه‌های گران‌قیمت محصول یا خدمت اولیه خود سرمایه‌گذاری کنید، اطمینان حاصل کنید که ایده خود را آزمایش کرده‌اید. بدین ترتیب، پایه محکم‌تری برای تأمین مالی استارتاپ خود خواهید داشت.
  • هرچقدر هم که این وسوسه بزرگ باشد که فوراً تنوع را در محصولات و خدمات استارتاپ شروع کنید، تا زمانی که پایه محکمی از محصول یا خدمات اصلی خود در کسب‌وکار ایجاد نکرده‌اید، تسلیم آن نشوید.
  • همه بازارهای بالقوه برای محصول یا خدمات خود را شناسایی کنید و بازاری را انتخاب کنید که برای شروع به کار، آسان‌تر است. بدین ترتیب، شرکت خود را برای بازارهای دیگر نیز آماده خواهید کرد.

مراحل اخذ ویزای هلند از طریق روش استارتاپ

آیا می‌خواهید یک شرکت نوآور یا به‌اصطلاح کسب‌وکار استارتاپی خود را در هلند راه‌اندازی کنید؟ برای اخذ ویزای استارتاپ هلند باید مراحل مختلفی را دنبال کنید که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. این برنامه شامل حمایت و پشتیبانی  موسسات هلندی در راه‌اندازی کسب و کار و طیف وسیعی از برنامه‌های شتاب‌دهنده و تسهیلگر است. این ۷ مرحله به شما کمک می‌کند تا شرکت خود را راه‌اندازی کرده و ویزای استارتاپ هلند را دریافت کنید.

۱٫ درخواست مجوز اقامت هلند برای استارتاپ‌های خارجی

مجوز اقامت هلند برای استارتاپ‌های خارجی یک مجوز اقامت یک‌ساله ویژه برای کارآفرینان مشتاق غیر اتحادیه اروپا است که می‌خواهند یک کسب‌وکار استارتاپی در هلند راه‌اندازی کنند. پیش از اقدام، باید بررسی کنید که آیا برای دریافت مجوز اقامت استارتاپ‌های خارجی واجد شرایط هستید یا خیر و سپس درخواست دهید.

در پایان سال می‌توانید ویزای استارتاپ خود را به ویزای خوداشتغالی تغییر دهید. اگر قصد دارید تجارت در هلند را آغاز کنید، باید یک حساب بانکی تجاری (IBAN) داشته باشید یا برای آن درخواست دهید. انجمن بانکداری هلند یک اسکن سریع ایجاد کرده است تا به شما کمک کند، دریابید که آیا واجد شرایط هستید یا خیر. برای نحوه عملکرد این اسکن اینجا کلیک کنید.

۲٫ پیدا کردن تسهیلگر استارتاپ

یکی از شرایط لازم برای اخذ ویزای استارتاپ هلند برای افراد خارجی، همکاری با یک مشاور تجاری یا به‌اصطلاح یک تسهیلگر (Facilitator) است. این همکاری باید به‌صورت رسمی و طی امضای یک توافقنامه بین کارآفرین استارتاپ و تسهیلگر ایجاد شود. تسهیلگر باید در هدایت استارتاپ‌های نوآور تجربه کافی داشته باشد. تسهیلگر بسته حمایتی متناسب با نیازهای استارتاپ را در اختیار کارآفرین قرار می‌دهد.

برای طرح‌های خوداشتغالی نیازی به تسهیلگر نیست؛ اما باید مدارکی شامل یک بیزینس پلن کامل، گواهی درآمد و مدرک تحصیلی را ارائه دهید.

۳٫ انتخاب محل کسب و کار

انتخاب مکان شاید یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که برای یک کسب‌وکار استارتاپی باید گرفته شود. هلند دارای تنوع زیادی از فضاهای کاری، شتاب‌دهنده‌ها، تسهیلگرهای استارتاپ و سایر ساختمان‌های موجود برای استارتاپ‌ها است. اگر قصد راه‌اندازی کسب‌وکار و اخذ ویزای استارتاپ هلند را دارید، می‌توانید نقشه شرکت و کارآفرین را در این لینک مشاهده کنید.

در مکان‌ها و مناطق خاص، مقررات مربوط به کاربری بیزینس (منطقه‌بندی) مشخص خواهد کرد که کدام نوع تجارت می‌تواند انجام شود. بدین منظور می‌توانید با مقامات محلی تماس حاصل کنید تا دریابید که چگونه کاربری مناطق مختلف مشخص شده یا مکان‌ها برای استفاده تجاری تعیین شده‌اند.

۴٫ ثبت ‌نام در بانک اطلاعات سوابق شخصی

برای تعیین هویت و دسترسی به مقامات، باید در بانک اطلاعات سوابق شخصی (Basisregistratie Person BRP) ثبت‌نام کنید. اغلب شهرها امکان ثبت‌نام آنلاین را برای افراد فراهم کرده‌اند. برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام، وب‌سایت شهر محل سکونت خود برای اخذ ویزای استارتاپ هلند را بررسی کنید. هنگامی که در شورای محلی خود ثبت‌نام کردید، یک شماره خدمات شهروندی (Burgerservicenumber BSN) دریافت خواهید کرد یا درصورتی‌که غیرمقیم باشید، مشخصات خود را در پایگاه‌ داده‌های سوابق غیرمقیم (registratie niet-ingesetennen RNI) ثبت می‌کنید. ثبت‌نام رایگان است و باید وقت قبلی بگیرید.

اگر برای درخواست مجوز اقامت یا ثبت‌نام شورای محلی به کمک نیاز دارید، با یکی از مراکز مهاجرتی هلند تماس بگیرید. آن‌ها می‌توانند در تمام این موضوعات چه شخصی و چه خانوادگی به شما کمک کنند. توجه داشته باشید که برخی از مراکز مهاجرت برای خدمات خود هزینه دریافت می‌کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.